Βραβεία αριστείας έφερε για το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας ο Πανελλήνιος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Φυσικών “Αριστοτέλης” 2018

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας, όπως είχε ενημερώσει με προηγούμενη ανακοίνωση, έλαβε μέρος, με μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, στις 19 Μαΐου 2018 στη Β΄ φάση του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Φυσικών Αριστοτέλης. Ο διαγωνισμός αυτός διοργανώνεται από κοινού από το Πανεπιστήμιο Αθηνών( Τμήμα φυσικής),την Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη την Εκπαίδευση (ΕΕΦΕΕ) και την Ένωση Ελλήνων Φυσικών.
Οι μαθητές μας, οι οποίοι έλαβαν μέρος, όπως είχαμε ήδη ανακοινώσει στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, πέτυχαν σημαντικά αποτελέσματα, ενώ μετά από επιλογή που έγινε, με βάση την αξιολόγηση των γραπτών των μαθητών, συνέχισαν στη δεύτερη φάση πανελλήνιας εμβέλειας, όπου και τώρα έχουμε τη χαρά να σας ανακοινώσουμε ότι κατέκτησαν βραβεία αριστείας. Συγκεκριμένα, οι μαθητές της Ε΄ τάξης: Σμυρόγλου Ελένη-Σπυριδούλα και ο Κουσοβίστας Λεωνίδας, κατέκτησαν το πρώτο βραβείο αριστείας ανάμεσα σε 2474 μαθητές Ε’ τάξης,ο Μασιάς Χαρίλαος κατέκτησε το τρίτο βραβείο αριστείας,μαθητής της Ε΄τάξης, η Κάντα Κωνσταντίνα μαθήτρια της ΣΤ΄ τάξης κατέκτησε το πρώτο βραβείο αριστείας και η Τσάτσα Ραφαηλία κατέκτησε το τρίτο βραβείο αριστείας από τους 2012 μαθητές της ΣΤ΄ τάξης.Επίσης η Ντεγκάνη Αρετή βραβεύτηκε με εύφημος μνεία.

Επισημαίνεται ότι οι μαθητές αυτοί είχαν πρωτεύσει (2 από κάθε τμήμα, κάθε τάξης) στην α’ φάση του Διαγωνισμού σε περισσότερα από 1.300 Ελληνικά Δημοτικά Σχολεία του εσωτερικού και του εξωτερικού που έλαβαν μέρος. Στην α’ φάση του Διαγωνισμού έλαβαν μέρος περισσότεροι από 50.000 μαθητές. Οι πρωτεύσαντες μαθητές στη β’ φάση βραβεύονται -σύμφωνα με το πρότυπο βράβευσης των Διεθνών Ολυμπιάδων Φυσικής με 1ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ, 2ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ, 3ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ και ΕΥΦΗΜΟ ΜΝΕΙΑ για κάθε τάξη του Δημοτικού (Ε’ και ΣΤ).

Επισημαίνουμε δε ότι, η συμμετοχή των μαθητών σε αυτόν τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό, δεν στόχευε στην όποια συγκυριακή βαθμολογική κατάταξή τους, ούτε οι καλές επιδόσεις ήταν αυτοσκοπός. Η συμμετοχή τους στόχευε στην εξοικείωσή τους με ένα περιβάλλον άμιλλας, ευρύτερο του σχολείου τους, με συνθετικές ερωτήσεις αυξημένης κατά κανόνα δυσκολίας, οι οποίες περιείχαν απαραίτητα και ερωτήσεις πειραματισμού, όπως επιβάλλουν οι διεθνείς πρακτικές της εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες. Γι’ αυτό και δεν απαιτούνταν ειδική προετοιμασία των μαθητών για τον διαγωνισμό αυτό, αλλά ανάπτυξη κριτικής και δημιουργικής σκέψης, με βάση τις υπάρχουσες γνώσεις και δεξιότητες, που αποκόμισαν οι μαθητές στο μάθημα των Φυσικών επιστημών και τη δυνατότητά τους να τις χρησιμοποιούν κατάλληλα, ώστε να ερμηνεύουν τον κόσμο γύρω τους.

Με το πέρας του διαγωνισμού, αισθάνομαι, επίσης, την ανάγκη να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στα τμήματα της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας, κ.κ. Θεολόγου Στέφανο, Μυριούνη Δωροθέα, Γόγολο Πέτρο και Κωσταντάκου Γεωργία. γιατί με τη στάση τους και τη βοήθειά τους, οδήγησαν τους μαθητές με επιτυχία σε αυτή τη διαδικασία.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ