Ομιλία Δημήτρη Κωνσταντόπουλου, Βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας και υπεύθυνου ΚΤΕ Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, στην κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών της Βουλής για το Πολυνομοσχέδιο και το Μεσοπρόθεσμο.
Αναλυτικά
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Ένα το ερώτημα :
Θέλουμε καθαρή έξοδο; Και με ποιο τίμημα;
Γιατί το παρόν νομοσχέδιο αποκαλύπτει ότι καθαρή έξοδος δεν θα υπάρξει.
Μένουμε με όλες τις υποχρεώσεις και χωρίς άλλα φθηνά δανεικά.
Προσπαθεί η Κυβέρνηση να ωραιοποιήσει την πραγματικότητα, αλλά αυτή υπαγορεύεται από τα υπερβολικά πλεονάσματα.
Πλεονάσματα της τάξης του 3.5% του ΑΕΠ μέχρι το 2022 και 2% στη συνέχεια.
Οι εταίροι πανηγυρίζουν, αφού θα σταματήσουν να τροφοδοτούν την Ελλάδα με φθηνό χρήμα, έχοντας εξασφαλίσει ότι θα πάρουν τα χρήματά τους.
Να θυμίσω για τα πρωτογενή πλεονάσματα:
Το 2016 :
Στόχος πρωτογενούς πλεονάσματος 1,75% του ΑΕΠ. Έκλεισε στο 3,9% .
Το 2017:
Στόχος πρωτογενούς πλεονάσματος 2,5% του ΑΕΠ. Έκλεισε στο 4%.
Τι σημαίνουν όλα αυτά :
Υπερδιπλασιάστηκε το πρωτογενές πλεόνασμα από τον αρχικό στόχο.
Αποτέλεσμα:
Στέγνωμα της αγοράς και στασιμότητα της οικονομίας .
Δηλαδή, καλύφθηκε το Υπερταμείο και ταυτόχρονα δημιουργήθηκε ταμειακό απόθεμα, ώστε να αποφευχθεί η πιστοληπτική γραμμή στήριξης.
Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,
Τονίζει ο Υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, ότι δεν υπάρχει λόγος για το 2018 να τίθεται στόχος πλεονάσματος 3.5%, όταν δεν απαιτείται πλεόνασμα άνω του 1.75%.
Και εδώ μπαίνει το ερώτημα :
Γιατί η κυβέρνηση επιμένει σε αυτή την πολιτική;
Γιατί η κυβέρνηση εφαρμόζει όλα όσα μετά μανίας στηλίτευε ως Αντιπολίτευση ;;;
Αναρωτιέμαι, λοιπόν ποια λογική της υπαγορεύει υπερβολικά και δυσβάσταχτα πλεονάσματα ;
Μία η απάντηση :
Στο να έρθει μετά και να μοιράσει στους πολίτες ένα μέρος του ως κοινωνικές παροχές!
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Στο παρόν νομοσχέδιο πολλές οι ρυθμίσεις για κρίσιμα ζητήματα στη λογική “να τελειώνουμε”.
Όπως διατάξεις για :
τον Φορέα Διαχείρισης στο Ελληνικό,
Τη μεσολάβηση και τη διαιτησία στις συλλογικές εργατικές διαφορές
Τις παροχές του ΟΠΕΚΑ και το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης
Τον υπολογισμό των επικουρικών συντάξεων
Την παράταση εφαρμογής της ηλεκτρονικής διαδικασίας για τις προνοιακές παροχές μέχρι 31/12/2018 (όπου σύμφωνα με την έκθεση του ΓΛΚ η παράταση αυτή κοστίζει στον ΕΦΚΑ 400.000 ευρώ).
Τις Ρυθμίσεις για τον Ενιαίο Λογαριασμό Θησαυροφυλακίου, με τις οποίες μεταφέρεται το σύνολο των ταμειακών διαθεσίμων όλων των φορέων της Κεντρικής Κυβέρνησης στον Ενιαίο Λογαριασμό.
Την ίδια στιγμή κ. Υπουργέ, η κυβέρνηση επιμένει στο αφήγημα της καθαρής εξόδου.
Αναφέρει, βέβαια, μέσα στο Μεσοπρόθεσμο, τους εξωγενείς παράγοντες κινδύνου.
Παράγοντες που επισημαίνει ότι ενδέχεται να επιδράσουν δυσανάλογα σε οικονομίες με υψηλό ιδιωτικό και δημόσιο χρέος, όπως η Ελλάδα.
Γι’ αυτό και εστιάζει στη δημιουργία ταμειακών αποθεματικών.
Ώστε βραχυπρόθεσμα, να μπορεί να εξυπηρετήσει τις χρηματοδοτικές ανάγκες της ελληνικής οικονομίας στην εποχή μετά τα μνημόνια.
Έρχεται η κυβέρνηση στην επεξηγηματική έκθεση και αναφέρει ότι για πρώτη φορά στη σύγχρονη ελληνική οικονομική ιστορία, η χώρα κατέγραψε δημοσιονομικό πλεόνασμα γενικής κυβέρνησης.
Δεν αναφέρει όμως κ. Υπουργέ, ότι αυτό είναι αποτέλεσμα της υψηλής φορολόγησης και των υπερεισφορών που η ίδια επέβαλε στην ελληνική κοινωνία.
Καθώς και της χαμηλής δαπάνης για τόκους, κάτι που οφείλεται στην αναδιάρθρωση του χρέους που έγινε με το PSI.
κ. Υπουργέ,
Η πίεση που θα δεχθεί η ελληνική κοινωνία με την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου αυτού είναι τεράστια, αφού προβλέπονται περαιτέρω φορολογικές επιβαρύνσεις και δραματικές μειώσεις στις συντάξεις, ιδίως αυτών που αντιστοιχούν σε πολλά χρόνια εργασιακού και ασφαλιστικού βίου με πολλές καταβεβλημένες εισφορές για να μειωθούν οι δημόσιες δαπάνες.
Εδώ πρέπει να τονιστεί ότι οι πολίτες θα επιβαρυνθούν με 5,1 δις νέα μέτρα.
ΔΗΛΑΔΗ
2 δις από τη μείωση του αφορολόγητου που θα εφαρμοστεί από το 2020 .
ΚΑΙ
3 δις από τις περικοπές των συντάξεων από 1.1.2019.
Και εδώ το οξύμωρο, αντί να εστιάζουμε στο πρόβλημα, η κυβέρνηση στρέφει τον δημόσιο διάλογο στα αντίμετρα.
Αντίμετρα ύψους 4.1 δις με ορίζοντα έως το 2022. Αντίμετρα που στηρίζονται στα πρωτογενή πλεονάσματα.
Ταυτόχρονα, φέρνετε το άρθρο 109, το οποίο βάζει υποθήκη δημόσια περιουσία έως 25 δις για οφειλές του Ελληνικού Δημοσίου και εξουσιοδοτεί την Πρόεδρο του Υπερταμείου να την υπογράψει.
Τι είναι αυτό; Εγγύηση για το 3ο μνημόνιο;
Κύριοι, οι πολίτες απαιτούν ειλικρίνεια.
Η υλοποίηση των στόχων που τίθενται στο Μεσοπρόθεσμο και ο νέος δημοσιονομικός χώρος των 3,58 δις έως το 2022, βασίζεται σε δυο προϋποθέσεις:
Πρώτον :
Σε πρόσθετες δημοσιονομικές επιβαρύνσεις, που δεν εξαντλούνται στην ήδη ψηφισμένη μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης από το 2019 καθώς και στη μείωση του αφορολόγητου από το 2020.
Και δεύτερον
Σε μια ελάφρυνση χρέους, για την οποία ακόμη δεν είναι βέβαιη.
Κύριοι Υπουργοί,
Ο ελληνικός λαός αξίζει την αλήθεια.
Έχει κουραστεί από τις ανέξοδες υποσχέσεις και τα αφηγήματα που συνεχώς διαψεύδονται.
Γι’αυτό λοιπόν, αλήθεια για να μάθει ο κόσμος την πραγματικότητα.
Τίποτε άλλο.