Στις συνεχείς αναβολές της υλοποίησης του έργου της Πατρών – Πύργου αναφέρεται με επίκαιρη ερώτησή του προς τον Υπουργό Υποδομών ο Ιάσονας Φωτήλας, βουλευτής Αχαΐας του Ποταμιού.
Ενώ ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε ότι μέχρι τον Ιούλιο 2015 θα είχαν ολοκληρωθεί τουλάχιστον οι διαγωνισμοί για τις εργολαβίες, σήμερα μετά από περίπου ενάμιση χρόνο δεν έχει κάνει ολοκληρωθεί ο τέταρτος από τους οκτώ, με την κοινοπραξία «ΤΟΞΟΤΗΣ Α.Ε.» να έχει δημοπρατήσει τους τρεις πρώτους. Για τους λόγους αυτούς ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός ποιο είναι το σχετικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των διαγωνισμών αλλά και του έργου και σε ποιες ενέργειες έχει προβεί προς αυτή την κατεύθυνση.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης:
Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων
Θέμα: Υποψία «σκανδάλου» στην ολοκλήρωση της Πατρών – Πύργου;
Τον Μάρτιο του 2015 η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ακύρωσε τη δημοπράτηση του δρόμου Πατρών – Πύργου ως ένα ενιαίο έργο, προκειμένου να την επαναπροκηρύξει σε 8 επιμέρους εργολαβίες. Το γεγονός αυτό από μόνο του αν μη τι άλλο δείχνει ότι η κυβέρνηση «κόβει και ράβει» στα μέτρα της ένα έργο πνοής για τη Δυτική Ελλάδα με σημαντικά αναπτυξιακά και οικονομικά οφέλη προκειμένου να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα συμφέροντα χωρίς να έχει προγραμματισμό ή να σκέφτεται τα σχετικά χρονικά περιθώρια.
Ο αρχικός σχεδιασμός, σύμφωνα με το Υπουργείο, προέβλεπε ότι μέχρι τον Ιούλιο του 2015 θα είχαν ολοκληρωθεί οι σχετικές μελέτες για τις εργολαβίες – στόχος όμως που δεν πραγματοποιήθηκε. Τον Ιανουάριο του 2016 όταν και πλέον είχαν ολοκληρωθεί οι σχετικές μελέτες αποφασίστηκε η δημοπράτηση των 8 επιμέρους εργολαβιών, οι οποίες όμως ξεκίνησαν τον Μάϊο. Καθοριστικό γεγονός για αυτή την εξέλιξη ήταν και η απεργία των εργοληπτών. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (Μάιος 2016) ξεκίνησαν οι πρώτοι διαγωνισμοί, φτάνοντας σήμερα να έχουν ολοκληρωθεί τρεις, ο τέταρτος να αναβάλλεται και να υπολείπονται πέντε. Συγκεκριμένα, έγινε πρόσφατα γνωστό ότι ο τέταρτος διαγωνισμός που προβλεπόταν να πραγματοποιηθεί στις 27/9/2016 αναβλήθηκε δημιουργώντας πολλά ερωτηματικά για το χρονοδιάγραμμα του έργου και φυσικά για την έναρξή του και την ενταξιακή του πορεία προς χρηματοδότηση.
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι οι τρεις πρώτοι διαγωνισμοί κατοχυρώθηκαν στην κοινοπραξία «ΤΟΞΟΤΗΣ Α.Ε.» με πολύ μεγάλες εκπτώσεις από 53% έως 57%, οι οποίες, σύμφωνα με δημοσιεύματα, απειλούν και τη βιωσιμότητα του έργου. Επιπλέον, αγνοείται και η τύχη του σχετικού φακέλου μεγάλου έργου που έπρεπε να κατατεθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ε.Ε. δεδομένων και των εκκρεμοτήτων που υπάρχουν όπως για παράδειγμα το θέμα της «νότιας χάραξης». Γίνεται ευκόλως αντιληπτό ότι το φυσικό έργο ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί και το μόνο που διαθέτουμε είναι μειοδότες 3 εργολαβιών.