Κυβερνητικές καθυστερήσεις στην αδειοδότηση και το πλαίσιο λειτουργίας των υδατοδρομίων στην Ελλάδα που κοστίζουν στην ανάπτυξη της χώρας και ειδικά στον τομέα του τουρισμού, κατήγγειλε ο βουλευτής Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς, στην ομιλία του επί του σχετικού νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών, από το βήμα της Βουλής.
Ο κ. Καββαδάς, μεταξύ άλλων, άσκησε κριτική στο γεγονός ότι η κυβέρνηση παραμένει αιχμάλωτη στον κρατισμό και αδυνατεί να υλοποιήσει πολιτικές που θα συμβάλλουν στην προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων, ώστε να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και να επανέλθει η οικονομία σε αναπτυξιακή τροχιά.
Στο πλαίσιο αυτό αναφέρθηκε στο άρθρο 4 του νομοσχεδίου όπου η άδεια δίνεται μόνο σε δημόσιο φορέα, υπογραμμίζοντας ότι το νέο πλαίσιο που διαμορφώνεται ακυρώνει τη δυνατότητα ιδιωτικών επενδύσεων, καθώς όπως τόνισε παρά το έντονο ενδιαφέρον «δεν επιτρέπετε στους ιδιώτες να επενδύσουν στον τομέα αυτό, παρά μόνο με τη σύμπραξη του Δημοσίου».
Ακολουθούν σημεία από την ομιλία του κ Καββαδά στη Βουλή:
Το νομοσχέδιο έμεινε στα συρτάρια του υπουργείου 2 χρόνια μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης, παρόλο που υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον για επενδύσεις στον τομέα αυτό, παρόλο που 50 υδατοδρόμια σε όλη τη χώρα, είναι ακόμα σε εκκρεμότητα και σε φάση αδειοδότησης.
Παραλάβετε για τα υδατοδρόμια ένα έτοιμο θεσμικό πλαίσιο από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, και επιλέξατε να το αλλάξετε, περιπλέκοντας το πλαίσιο λειτουργίας και αδειοδότησης.
Με το άρθρο 4, η άδεια ίδρυσης των υδατοδρομίων χορηγείται αποκλειστικά με απόφαση των υπουργών Υποδομών & Μεταφορών και Ναυτιλίας και η άδεια δίνεται μόνο σε δημόσιο φορέα.
Δείχνεται για ακόμη μια φορά την αλλεργία σας στον ιδιωτικό τομέα. Όχι μόνο δεν βελτιώνετε το πλαίσιο για την αδειοδότηση, αλλά ακυρώνετε κάθε δυνατότητα για ιδιωτικά υδατοδρόμια στη χώρα μας. Δεν επιτρέπετε στους ιδιώτες να επενδύσουν στον τομέα αυτό, παρά μόνο με τη σύμπραξη του Δημοσίου.
Μάλιστα σε όσους ιδιώτες είχαν κάνει χρήση του αναπτυξιακού νόμου του 2013 της Νέας Δημοκρατίας, και έχουν άδειες λειτουργίας, τους δίνετε μόνο 15 ημέρες προθεσμία προκειμένου να αποδεχτούν τη μεταβίβαση της συγκεκριμένης άδειας σε Δημόσιο φορέα και να κάνουν συμφωνία μαζί του για τη λειτουργία.
Στο νομό μου, η ολοκλήρωση της διαδικασίας για τη δημιουργία υδατοδρομίου στην πόλη της Λευκάδας και το Μεγανήσι θα ενισχύσει σημαντικά την τοπική τουριστική ανάπτυξη και θα επιτρέψει τη γρήγορη και εύκολη μετακίνηση των επισκεπτών στα νησιά του Ιονίου, ακόμα και την Πάτρα. Το στοίχημα είναι μετά τη Λευκάδα και το Μεγανήσι να ακολουθήσουν τα υδατοδρόμια της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης, όπως και έχει σχεδιαστεί, αλλά και να ολοκληρωθεί η αδειοδότηση του υδατοδρομίου της Ζακύνθου.
Έτσι, θα δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο δίκτυο υδατοδρομίων στο Ιόνιο και στη Δυτική Ελλάδα, αλλά θα αυξήσει τις τουριστικές ροές, και θα επιτρέψει ταυτόχρονα και τη διασύνδεση τους και με γειτονικές χώρες, εύκολα, γρήγορα και οικονομικά.
Η ανάπτυξη που όλοι διακαώς επιθυμούμε δεν έρχεται με ευχολόγια. Χρειαζόμαστε μια κυβέρνηση που να μην ενοχοποιεί κάθε επιχειρηματική κίνηση και να μην αναχαιτίζει κάθε είδους επένδυση.
Επισυνάπτεται οπτικοακουστικό υλικό: