Ιανουάριος – Αύγουστος 2021: 1664 παράπονα – καταγγελίες 54.465,60 ευρώ ωφελήθηκαν οι καταναλωτές-μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.

To οχτάμηνο του 2021, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 1664 καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Με 54.465,60 ευρώ αποζημιώθηκαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. με τη μεσολάβησή μας, στις επιχειρήσεις, που τους είχαν δημιουργήσει προβλήματα.

Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι:

Α/Α Κατηγορία Αριθμός Ποσοστά
1 Ελαττωματικά προϊόντα- εγγυήσεις 386 23,20
2 Πωλήσεις από απόσταση 262 15,75
3 Πάροχοι τηλεπικοινωνιών 212 12,74
4 Πάροχοι ταχυδρομικών υπηρεσιών 154 9,25
5 Κακή παροχή από ελεύθερους επαγγελματίες 88 5,29
6 Τουριστικές υπηρεσίες 82 4,93
7 Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας 78 4,69
8 Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες 66 3,97
9 Ινστιτούτα – Γυμναστήρια 58 3,49
10 Δημόσιες υπηρεσίες – Υπηρεσίες ΟΤΑ 38 2,28
11 Αεροπορικές μεταφορές 28 1,68
12 Προκαταβολές 26 1,56
13 Εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών 24 1,44
14 Φυσικό αέριο 24 1,44
15 Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές 22 1,32
16 Ασφαλιστικές υπηρεσίες 16 0,96
17 Πτώχευση καταναλωτών 16 0,96
18 Ενοίκια – Κοινόχρηστα- Ακίνητα 14 0,84
19 Παραβίαση προσωπικών δεδομένων & ιδιωτικής ζωής 12 0,72
20 Ακατάλληλα τρόφιμα 12 0,72
21 Πάροχοι νερού 10 0,60
22 Σούπερ μάρκετ 8 0,48
23 Ακτοπλοϊκές μεταφορές 4 0,24
24 Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών 4 0,24
25 Νοθεία -κλοπή καυσίμων 4 0,24
26 Αστικές συγκοινωνίες 4 0,24
27 Αυξήσεις τιμών 4 0,24
28 Επιθετικές εμπορικές πρακτικές 4 0,24
29 Λοιπά 4 0,24
  ΣΥΝΟΛΟ 1664 100

Μέσα στο πρώτο οχτάμηνο του 2021, δεχτήκαμε 228 καταγγελίες, 1386 παράπονα, 50 ερωτήματα καταναλωτών.

Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. παρεμβαίνει δυναμικά, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές, που παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό 54.465,60 των ευρώ. Αναλυτικά από: 

  • Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 22.996,30 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 11.697,50 ευρώ
  • Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 6.958,44 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 6.760,90 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών: 3.607,88 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 1.682,96 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 300 ευρώ
  • Επιστροφές από ταχυδρομικές υπηρεσίες: 192 ευρώ
  • Αποζημιώσεις από προκαταβολές: 180 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας 62,72 ευρώ
  • Επιστροφές νοσηλίων: 26,90 ευρώ

Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Όμως, η δύναμη του ΚΕ.Π.ΚΑ. πηγάζει, από τη συμμετοχή των μελών του και τις συνδρομές τους. Θα θέλαμε να μπορούμε να εξυπηρετούμε όλους τους καταναλωτές, στη χώρα μας, αλλά αυτό είναι αδύνατο με τις οικονομικές μας δυνατότητες. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, να γίνουν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. να στηρίξουν την ύπαρξη και τη λειτουργία του ΚΕ.Π.ΚΑ., ώστε να μπορούν να απευθύνονται, σε αυτό και να δικαιώνονται, όχι μόνον, όταν έχουν κάποιο πρόβλημα. Η μεγαλύτερη προσφορά του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους καταναλωτές είναι η δράση του, για δημιουργία, συμπλήρωση ή διόρθωση νομοθεσίας ή αποφάσεων, που μας αφορούν. Επίσης, ζητούμε, από τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα, με τις αγορές ή τις συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά.

Ας γίνουμε όλοι μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Ας δυναμώσουμε τη φωνή μας.

Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ