O Θ.Καββαδάς για την εφαρμογή της ποσόστωσης το σχολικού έτος 2016 -2017

Μετά από πρωτοβουλία της Επιτροπής Γονέων Τελειοφοίτων μαθητών Λυκείων του Ν. Λευκάδας είχα συνάντηση μαζί τους όπου και μου μετέφεραν το αίτημά τους να ισχύσει και φέτος η ποσόστωση τις πανελλήνιες εξετάσεις που θα διεξαχθούν στο τέλος τους σχολικού έτους, για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Σεβόμενος όλες τις απόψεις των συμπολιτών μου που έχουν διατυπωθεί για το θέμα, εκτιμώ ότι το αίτημα μαθητών και γονέων δεν είναι προς την κατεύθυνση  της εμπέδωσης  της  «ήσσονος  προσπάθειας».
Εκτιμώ ότι είναι στην κατεύθυνση της ισονομίας και της ίσης μεταχείρισης με τους μαθητές άλλων σεισμόπληκτων περιοχών, στις οποίες εφαρμόστηκε για περισσότερες από μια φορά η ρύθμιση της ποσόστωσης.
Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση της Κεφαλονιάς, όπου μετά το σεισμό του 2014, για δύο συνεχόμενα σχολικά έτη εφαρμόστηκε, σε όλα τα σχολεία του νησιού, η ποσόστωση στις πανελλήνιες εξετάσεις αλλά και πέρυσι στα σχολεία της Δημοτικής Ενότητας Ερίσου Κεφαλονιάς, λόγω του σεισμού της Λευκάδας.
Αυτό που διεκδικούν οι τελειόφοιτοι Λυκείων της Λευκάδας με το αίτημά τους είναι ίδια μεταχείριση με το προηγούμενο της Κεφαλονιάς, χωρίς μάλιστα να υφαρπάξουν θέσεις υποψήφιων φοιτητών από την υπόλοιπη Ελλάδα, καθώς για τους συμμετέχοντες στις εξετάσεις με την ρύθμιση της ποσόστωσης, προβλέπονται επιπλέον θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Με δεδομένο ότι η Λευκάδα, με υπουργικές αποφάσεις, έχει χαρακτηριστεί σεισμόπληκτη από τον σεισμό της 17ης Νοεμβρίου 2015, υποστηρίζω το δίκαιο του αιτήματος των παιδιών να ισχύσει για τη σεισμόπληκτη Λευκάδα ό,τι εφαρμόστηκε και στη γειτονική σεισμόπληκτη Κεφαλονιά.
Στην προσπάθεια των μαθητών για την εφαρμογή της ποσόστωσης και φέτος θα σταθώ αρωγός, θεωρώντας πως η διεκδίκηση για ισονομία και για ίση μεταχείριση από την Πολιτεία, είναι όχι μόνο υποχρέωσή τους αλλά και μάθημα ζωής.
Οι επιτυχίες των παιδιών της Λευκάδας όλα τα προηγούμενα χρόνια, έχουν αποδείξει ότι μεγάλο ποσοστό των μαθητών μας εισάγεται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με την αξία του. Η δυνατότητα που τους δίνεται λόγω των ειδικών συνθηκών που διαμορφώθηκαν από το σεισμό, σε καμία περίπτωση δεν ακυρώνει την επάρκειά τους.
Άλλωστε εφόσον εισαχθούν σε ανώτατες και ανώτερες σχολές με το σύστημα της ποσόστωσης, εφεξής το εκπαιδευτικό σύστημα θα κρίνει τις ικανότητές τους. Έστω όμως και ένα παιδί να προχωρήσει είναι όφελος για το ίδιο και τη Λευκάδα.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ